Totaal aantal pageviews

woensdag 13 februari 2013

Medium Care

Gister ochtend een telefoontje van de ICK, ik schrik me rot, zie je wel denk ik, het ging te goed!
Niet schrikken zegt ze, het gaat zo goed met Fayènn dat we haar vandaag gaan overplaatsen naar de Medium care afdeling.
Pff jeetje wat goed, maar ook eng want nu gaat ze na bijna 2 weken weg van die oh zo vertrouwde afdeling.
Ik ben om 13.00 uur samen met Leonor in het ziekenhuis, Carlos is aan het werk.
Het is even zoeken, wat een grote afdeling. Maar daar ligt ze dan, helemaal alleen op een grote zaal.
De babyfoon staat naast haar bedje en er staat een cd op met rustgevende babymuziek.
Wat vindt ik dit eng! Geen hartplakkers, longplakkers, machines die haar monitoren, alleen een babyfoon.
Ze is wat onrustig, misschien is het te stil voor haar, na 2 weken tussen al die geluiden van de ICK kan ik me dat goed voorstellen.
Ze krijgt sinds 11.00 uur weer wat flesvoeding, 10 cc per 3 uur maar het is duidelijk niet genoeg. Ze is aan het mekkeren. Ze heeft ook duidelijk last van krampjes, ze laat scheetjes waardoor er aardig wat lucht in haar stomazakje zit.
Ze is gelukkig redelijk goed te troosten maar oh wat zou ik haar graag vast houden.
Dr. Madern komt nog even binnen wandelen, hij is tevreden en gaat weer weg.
Dr. vd Hoek komt ook nog even langs, ook hij is tevreden over hoe ze het doet. Pittige dame zegt hij, dat hebben we vaker gehoord de afgelopen dagen :)
Het is de bedoeling dat ze zonder toeters en bellen naar huis gaat en als het goed blijft gaan zal ze pas over 2 a 3 jaar weer geopereerd worden. Wat fijn!!
Stiekem hopen we toch wel dat ze over een week of 2 a 3 naar huis mag, het liefst nemen we haar nu al mee maar dat kan helaas nog niet.

Haar achterlaten is vandaag nog moeilijker dan anders, ze ligt daar zo alleen. Gelukkig slaapt ze.
Ik bel 's avonds, 's nachts en 's morgens en gelukkig is alles goed gegaan, ze heeft lekker geslapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten