Totaal aantal pageviews

woensdag 13 februari 2013

13 februari

Wat is het toch een mooi poppetje, onze Fayènn.
Als ik op de afdeling kom ligt ze heerlijk te slapen. Ze heeft een schoon shirt aan en ze is lekker gewassen door 1 van de zusters. Haar haren staan alle kanten op en zijn zacht en pluizig.
Ze zit nog steeds op 10cc per 3 uur, vanmorgen was ze erg gulzig en had ze zich een paar keer verslikt, om 13.00 uur lag ze zo lekker te slapen dat ze haar voeding via de sonde hebben gegeven.
De zaal is inmiddels vol, allemaal babies die voor korte tijd worden opgenomen ivm operaties. We zullen er ongetwijfeld nog een hoop zien komen en gaan de komende weken.
De stoma verpleegkundige komt mij halen, nu dat Fayènns stoma is gaan produceren wil ze het met mij hebben over het hele gebeuren. Ik krijg een tas met een grote map, een boek, folders en heel veel uitleg.
Ik had toevallig vanmorgen al wat leeswerk gedaan dus het kwam niet als een verrassing wat ze mij vertelde.
Fijn om te weten dat ze gewoon in bad kan met haar zakje en het verschonen is allemaal veel minder omslachtig dan gedacht. Ze zal er zelf niets van merken. Ik heb online gezien dat er stoma poppen bestaan die ik graag wil hebben, toevallig heeft de stoma verpleegkundige deze ook en ik krijg er gelijk 1 van haar.
Super, lijkt mij een fijn idee als ze op kan groeien met haar pop die er op haar buikje hetzelfde uitziet als zij.
Ik geeft Fayènn de fles om 16.00 en om 19.00 krijgt ze er nog 1, ze drinkt prima dus ze zal morgen wellicht wel naar 20cc gaan.
De verpleegkundige heeft haar vandaag ook gewogen en gemeten. 48 cm en 2080gram.
Ze is dus lang voor een meisje dat 5 weken te vroeg is geboren en ze is inmiddels ook al over haar geboortegewicht heen. Vorige weeg woog ze nog maar 1800 gram!
Ze krijgt ook lekkere bolle wangen nu dus we zitten op de goede weg!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten