Totaal aantal pageviews

maandag 17 juni 2013

MRI

Vandaag stond de MRI gepland. Zo kunnen ze bepalen hoe haar heupjes zijn geheeld na de osteotomies( operatie van het bekkenbodem) en hoe ernstig de spina bifida is.
Erg spannend!
Ik zorg dat ik vroeg klaar ben, de thuiszorg is er al voor 9.00 voor haar prik zodat we om half 10 de deur uit kunnen. Om 10.00 zijn we in het ziekenhuis, een half uur te vroeg....dacht ik.
We blijken een half uur te laat te zijn. Via de poli hadden we naar mijn weten toch echt 10.30 doorgekregen maar blijkbaar is iemand vergeten ons de uitnodiging te sturen.
Ze hebben nu ook geen plek meer, het eerste gaatje is om 12.30.
Gelukkig hebben we familie om de hoek wonen waar we heen kunnen.

Om 11.45 zijn we weer in het ziekenhuis.
Het is de bedoeling dat Fayenn slapend de MRI buis in gaat, ik heb er op voorhand al mijn twijfels over maar heb er mee ingestemd het te proberen, het alternatief is namelijk opname en onder narcose.
Achteraf heb ik er enorme spijt van dat we het op deze manier hebben gedaan, het maken van een MRI maakt namelijk zo veel herrie dat ze zich steeds kapot schrok en begon te gillen.
De MRI is dus ook niet gelukt. Ik kan mij voorstellen dat dit met hele kleine kindjes geen probleem is omdat die overal nog wel doorheen slapen, maar zelfs met oordopjes en kapjes was het nog een gigantisch kabaal.

Na het ziekenhuis zijn we bij Marnix, Frouke en Rosalie op visite geweest.
Fayènn heeft plotseling ontdekt dat ze geluid kan maken en wil nu met iedereen 'praten'.
Hier is ze in 'gesprek met Marnix :)

Afgelopen zaterdag zijn we 1 flesje minder gaan geven en haar stomaproductie is na 4 weken eindelijk terug waar het moet zijn. We geven haar darmen nu ook gewoon even een paar dagen rust voordat we weer iets aan gaan passen in haar voeding.
Ondanks het vele vochtverlies komt ze toch goed aan.
Nog 20 gram en ze weegt 5 kilo!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten