Totaal aantal pageviews

zondag 30 juni 2013

30 juni 2013

Gister is het 20e kleinkind van mijn schoonmoeder geboren. Carlos heeft 5 broers en 2 zussen en in minder dan een jaar tijd hebben ze alle 8 een kind (erbij) gekregen.
De laatste geboorte voelt dan ook als een soort afsluiting, hoewel het zeker niet het laatste kleinkind zal zijn voelt het voor mij alsof er een hoofdstuk wordt afgesloten.
Vanaf het begin van onze zwangerschap heb ik een bepaalde angst gehad en ook nu merk ik dat ik opgelucht ben als we horen dat alles goed is gegaan en er weer een gezonde baby bij is.

Fayenn is inmiddels 4 dagen thuis en ze lijkt zich goed aan te passen aan haar situatie. Ze is de eerste 2 dagen nog wat pijnlijk geweest maar we zijn inmiddels de paracetamol aan het afbouwen en dat gaat goed. Ook het wassen en zwachtelen gaat goed met behulp van de thuiszorg, de luiers kan ik overdag gelukkig gewoon zelf verschonen. De ene keer heeft ze hele natte luiers en de andere keer loopt alles weer via de katheter.

We zijn gister begonnen met het toevoegen van rijstepap aan 1 van haar flesjes, het was even wennen maar ze heeft alles op.
Ze lijkt er qua stomaproductie eigenlijk helemaal niet op te reageren dus dat is heel fijn.
Nadat haar darmen door de morfine zo goed als stil lagen kwamen ze met het afbouwen van de morfine al vrij snel weer op gang. Onze angst was dat we weer helemaal op nieuw moesten beginnen met opbouwen omdat ze zoveel medicatie via haar darmen kreeg. Maar na 3 dagen vrij hoge productie zijn we nu weer op het gewenste niveau, veel sneller dan we hadden verwacht.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten