Totaal aantal pageviews

zondag 20 januari 2013

We hebben het er druk mee!

Ik ben inmiddels ruim 33 weken zwanger en ik mag niet klagen. Nadat ik sinds vorige week halve dagen ben gaan werken voel ik me lichamelijk een heel stuk beter. Het geeft me geestelijk ook wat meer rust want met zoveel check ups in het ziekenhuis was het voor mijn collega steeds een gepuzzel om alles aan mijn schema aan te passen. Daarnaast is het gewoon moeilijk om niet steeds af te dwalen met mijn gedachten.
Nog 1 week werken en dan moet ik er ook echt aan gaan geloven, 4 maanden verlof! Hoewel ik er echt aan toe ben ga ik mijn werk maar vooral mijn collega's erg missen.

Langzaam maar zeker beginnen we naar het einde van de zwangerschap te gaan, spannend! Het kamertje is af, de geboortekaartjes zijn klaar, de ziekenhuis tas staat ingepakt en het hele huis is schoon en opgeruimd :)

Afgelopen week hebben we 3 CTG's gehad, dinsdag, vrijdag en zondag. De CTG van vrijdag was niet helemaal naar tevredenheid van de arts en dus mochten we vandaag nog een keer om er zeker van te zijn dat ze het nog naar haar zin heeft in mijn buik. Ik maakte me ook een beetje ongerust omdat ik haar de laatste tijd toch een stuk minder voel bewegen maar alles zag er goed uit.
De arts deed voor de zekerheid nog even een echo om naar het vruchtwater te kijken. Toen ze op zoek ging naar haar blaas en ik haar moest vertellen dan ze dan lang kon zoeken omdat deze er niet zit was dat toch weer even een harde reality check. Ze verontschuldigde zich nog wel omdat ze het dossier had gelezen en wist van de situatie maar het zo'n automatisch iets is om daar naar te kijken maar ja...

Afgelopen vrijdag heeft de arts een poging gedaan om een mooie 3D foto te maken maar de navelstreng lag steeds voor haar gezichtje. Wel was heel duidelijk te zien dat het echt een kopie is van haar papa maar ook van haar grote zus. Van mama is weinig terug te zien :)
Ze weegt inmiddels bijna 2kg dus ze zit nog steeds goed op schema. De arts verwacht dat ze waarschijnlijk zelfs iets zwaarder zal zijn bij de geboorte omdat het buikje nu gewoon lastig te meten is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten