Totaal aantal pageviews

donderdag 2 april 2015

Dat is schrikken!

Fayènn is vanmorgen opgehaald door de ambulance. Ze is afgelopen dinsdag ingeënt tegen de waterpokken. Dit in overleg met de MDL arts omdat we weten dat Fayènn nooit normaal ziek is maar bijna altijd heel heftig reageert met haar darmen. De enting is een verzwakte variant van het normale virus en dus zouden de bijwerkingen minimaal moeten zijn. Helaas ging dat voor Fayènn niet op en begonnen haar darmen gister ochtend alweer op te spelen en zaten we om 18.00 weer op een liter poep. Daarnaast begon ze te spugen. Gelijk weer begonnen met probiotica in de hoop dat dit ook nu weer zou helpen. ( de laatste keer hebben we hiermee een opname kunnen voorkomen)
Vanmorgen was ze duidelijk niet lekker en wilde ze niet echt eten. Met moeite heeft ze wat pap op.
Einde van de ochtend lag ze in ons bed tv te kijken terwijl ik boven  bezig was en ik loop 2 tellen de kamer uit en toen ik terug kwam lag ze in een vreemde houding op haar buik en trok haar ene arm een beetje. Haar mond stond open en haar ogen stonden half open en een beetje scheel. Omdat ze niet zo lang geleden een behoorlijk heftige reactie heeft gehad omdat haar glucose te laag was, was ik daar gelijk alert op. Ze reageerde niet meer en toen ik haar oppakte viel haar hoofd slap naar achter. Gelijk 112 gebeld en er werd met spoed een ambulance gestuurd.
Ik ben met Fayènn op mijn arm naar beneden gelopen en toen ik op de bank zat kwam ze langzaam weer bij op mijn schoot. Haar oogjes stonden diep en donker en ze was helemaal suf maar ze reageerde gelukkig wel weer. De ambulance was er inmiddels en wilde gelijk haar glucose testen maar omdat ze zoveel vocht had verloren kwam er geen druppel bloed meer uit haar vingertje.
En dus is ze naar het Sophia gebracht om haar daar verder te onderzoeken.
Eenmaal in het Sophia was ze alweer behoorlijk bijgekomen, genoeg om volledig in paniek te raken toen de arts haar wilde onderzoeken.
De neuroloog werd er voor de zekerheid ook bijgehaald omdat ze bang waren dat ze een epileptische aanval had gehad. Dit konden ze gelukkig al heel snel uitsluiten.
Haar nieren bleken "droog te staan" en haar natrium was heel laag, allemaal een duidelijk gevolg van het grote vochtverlies. Waarschijnlijk is dat ook de reden geweest dat ze bewusteloos is geraakt thuis.
Omdat de probiotica haar darmen iets tot rust lijkt te brengen en het vochtverlies inmiddels iets terug lijkt te dringen en er bij Fayènn alleen nog maar een infuus onder narcose geprikt kan worden gaan we het thuis nog even aankijken de komende 2 dagen.
Onderweg terug naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten